§ 1 Postanowienia Ogólne
1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży określają zasady zawierania umów sprzedaży na terenie Rzeczpospolitej Polskiej na rzecz podmiotów gospodarczych (przedsiębiorstw) towarów oferowanych przez CECHO spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku-Białej 43-300 przy ulicy Generała Mieczysława Boruty-Spiechowicza 27. Zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym w Bielsku-Białej (VII Wydział Gospodarczy KRS) pod numerem KRS 0000727115. NIP 9372710352 i REGON 369940616. Kapitał zakładowy: 100 000,00 PLN.
2. Ogólne Warunki Sprzedaży, zwane dalej również ”OWS”, stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych z CECHO sp. z o. o..
3. Warunkiem zawarcia umowy jest złożenie zamówienia przez Kupującego i potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez CECHO sp. z o. o..
4. Zamówienia muszą być złożone w jednej z poniższych form:
- patrz Załącznik 1 –
5. Zamówienie musi być złożone przez osobę uprawnioną do składania zamówień w imieniu Kupującego i musi określać:
a) Nazwę i adres Kupującego;
b) Miejsce i termin dostawy towaru, uzgodnione z CECHO sp. z o.o.;
c) Dokładny i jednoznaczny opis przedmiotu Zamówienia wraz z ilością;
d) Formę płatności i ewentualnie termin płatności;
6. Wraz z pierwszym zamówieniem Kupujący powinien przedstawić dokument potwierdzający jego uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej.
7. CECHO sp. z o. o. przyjmuje zamówienia:
- patrz Załącznik 1 -
Zamówienia złożone po godzinach przyjmowania uważa się za złożone w następnym dniu roboczym.
8. Złożenie zamówienia przez Kupującego jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o akceptacji OWS CECHO sp. z o. o. OWS dostępne są na stronie internetowej www.cecho.pl oraz na żądanie Kupującego w siedzibie CECHO sp. z o.o.
§ 2 Oferty, wzorce i ceny
1. Oferty, katalogi w formie drukowanej i elektronicznej, ulotki i broszury, cenniki i inne ogłoszenia o towarach oferowanych przez CECHO sp. z o. o. mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Wzorce wystawiane przez CECHO sp. z o. o. mają wyłącznie charakter materiałów poglądowych i wystawowych.
2. Ceny zawarte w cenniku produktów są zalecanymi cenami sprzedaży w podanej walucie, bez podatku VAT i na warunkach EXW (INCOTERMS 2010), wiążącymi Strony po przeprowadzeniu indywidualnych uzgodnień. Strony mogą w drodze odrębnej umowy uzgodnić inne ceny sprzedaży.
§ 3 Warunki płatności
1. Zapłata za otrzymany towar następuje w terminie i kwocie określonej na fakturze VAT wystawionej przez CECHO sp. z o.o.
2. Kupujący dokonuje płatności w walucie podanej na fakturze VAT, przelewem na konto bankowe podane na fakturze, w zależności od tego, w jakiej walucie została wystawiona faktura. Jeżeli podstawą ustalenia ceny sprzedaży jest cena wyrażona w walucie obcej, kursem przeliczania tej waluty jest średni kurs sprzedaży w NBP z dnia poprzedzającego dzień wystawienia faktury.
3. Kupujący staje się właścicielem towaru w chwili całkowitej zapłaty za wcześniej zamówiony towar zgodnie z zapisanymi w fakturze VAT warunkami. Jeżeli Kupujący nie dokona zapłaty w określonym terminie, wówczas CECHO sp. z o. o. może zażądać od Kupującego zwrotu towaru /-ów niezapłaconych oraz może żądać odszkodowania w wysokości poniesionych strat z tego tytułu.
4. Datą wykonania świadczenia przez Kupującego jest data uznania środków na rachunku bankowym CECHO sp. z o. o.
5. CECHO sp. z o. o. ma prawo żądać przedpłaty za towar w całości lub częściowo dla zabezpieczenia swojej dostawy.
6. W przypadku nieterminowej realizacji płatności CECHO sp. z o. o. jest uprawniona do dochodzenia, obok należności głównej i odsetek za opóźnienie, również zwrotu kosztów sądowych, egzekucyjnych oraz zastępstwa procesowego. Ponadto CECHO sp. z o. o. jest uprawniona do dochodzenia zwrotu kosztów związanych z windykacją tej należności.
7. Kupującemu nie służy wobec CECHO sp. z o. o. prawo złożenia oświadczenia o potrąceniu, chyba że Kupujący jest konsumentem w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
8. Wstrzymanie jakiejkolwiek płatności przez Kupującego ze względu na reklamację jest niedopuszczalne, chyba że reklamacja została wcześniej uznana przez CECHO sp. z o.o., która określiła wysokość zatrzymanej kwoty.
§ 4 Warunki dostawy
- Dostawa towaru zakupionego przez Kupującego realizowana jest na podstawie złożonego zamówienia i potwierdzenia przez CECHO sp. z o.o. Zamówiony towar może być dostarczony do Kupującego:
a) transportem własnym CECHO sp. z o.o.;
b) za pośrednictwem firmy kurierskiej;
c) a także odbierany osobiście w siedzibie firmy CECHO sp. z o.o. przy ul. Gen.M.Boruty-Spiechowicza 27 w Bielsku-Białej (43-300), po wcześniejszym uzgodnieniu terminy odbioru.
- Odbioru towaru z siedziby CECHO sp. z o. o. może dokonać osoba:
a) właściciel firmy Kupującego osobiście;
b. osoba wpisana do KRS, jako upoważniona do reprezentowania Kupującego;
c) inna osoba z adresem zamieszkania w RP, wysyłana przez Kupującego, która musi posiadać pisemne upoważnienie do odbioru towaru i faktury
- Dostawy towarów realizowane za firmy kurierskiej – patrz tabela informacyjna – patrz do OWS. Jeżeli Kupujący zleci dostarczenie zamówionego towaru innemu przewoźnikowi niż podany w , wówczas wykonuje to zawsze na własny koszt.
- Za datę dostawy uznaje się moment, w którym towar zostaje dostarczony Kupującemu transportem CECHO sp. z o.o. a w przypadku dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej moment przekazania towaru przewoźnikowi, bez względu na to, czy przewoźnik działa na zlecenie CECHO sp. z o.o., czy na zlecenie Kupującego.
- CECHO sp. z o. o. jest związana terminem dostawy jedynie wówczas, gdy klient otrzyma pisemne potwierdzenie terminu realizacji. Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru w ustalonym terminie. W przypadku braku potwierdzenia terminu, CECHO sp. z o. o. dołoży wszelkich wysiłków, aby przygotować towar do odbioru z uwzględnieniem interesów Kupującego.
- CECHO Sp. z o. o. nie odpowiada za żadne opóźnienie dostawy lub niemożliwość jej wykonania wynikłe (bezpośrednio lub pośrednio) z przyczyn leżących po stronie dostawcy /-ów surowców w szczególności takich jak: klęski żywiołowe, wojny, terroryzm, wypadki, eksplozje, awarie jądrowe, awarie maszyn i urządzeń, sabotaż, strajki lub inne zakłócenia w dostępności siły roboczej (niezależne od zasadności żądań) akty urzędowe lub zaniechania władz państwowych, przeciążenie portów, braki w dostawach, urządzeniach, paliwie lub zasilaniu, istotne braki w środkach transportu lub jakiekolwiek inne przyczyny, które są poza kontrolą CECHO Sp. z o. o. i które powodują, że wykonanie zobowiązań jest niemożliwe lub niezmiernie uciążliwe.
- Jeśli opóźnienie spowodowane jedną z powyższych przyczyn potrwa dłużej niż 30 dni, obie strony mają prawo, za pisemnym powiadomieniem drugiej strony, rozwiązać umowę w odniesieniu do towarów, które nie zostały dostarczone, chyba że strony inaczej się umówiły.
- W przypadku przeterminowanych płatności, nieuregulowania odsetek za opóźnienie płatności, posiadania przez Kupującego względem CECHO sp. z o. o. innych zaległych zobowiązań, realizacja kolejnych dostaw może zostać przez CECHO sp. z o. o. wstrzymana do czasu dokonania stosownych płatności lub uregulowania innych zobowiązań.
§ 5 Prawa i obowiązki Kupującego
- Korzyści i ciężary związane ze sprzedawanym towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia zamówionego towaru przechodzą na Kupującego w dacie dostawy, określonej wyżej.
- Kupujący zobowiązany jest starannie zbadać kompletność przesyłki przy odbiorze i ustalić ewentualne braki lub uszkodzenia towaru powstałe w trakcie transportu. Jeżeli przewóz odbywa się transportem niezapewnionym przez CECHO sp. z o. o., Kupujący winien zażądać od przewoźnika dokonania protokołu szkodowego, w przeciwnym razie utraci on roszczenia odszkodowawcze względem przewoźnika.
§ 6 Gwarancja oraz reklamacja
- Wszelkie reklamacje należy zgłaszać do CECHO sp. z o.o. w terminach od rozładunku towaru:
- patrz Załącznik 1 -
2. Zgłoszenia muszą być złożone w jednej z poniższych form:
- patrz Załącznik 1 -
w postaci protokołu reklamacyjnego lub za pomocą formularza reklamacyjnego.
- Protokół reklamacyjny musi zawierać: nazwę reklamowanego towaru, ilość reklamowanych egzemplarzy, a także kserokopię/skan faktury /- stanowiącej podstawę nabycia reklamowanego towaru, ewentualnie numer ww. faktury, wskazać osobę do kontaktu, podać dokładne dane składającego reklamacje oraz dokładnie opisać reklamację lub usterkę towaru.
- Kupujący sprawdzi towary niezwłocznie w trakcie rozładunku i będzie uprawniony do zareklamowania braku ilościowego towaru oraz mechanicznych uszkodzeń przesyłki, pod warunkiem że zgłosi spostrzeżony defekt w terminie:
- patrz Załącznik 1 -
- Kupujący będzie miał prawo do zareklamowania wad jakościowych otrzymanych towarów w terminie dwóch dni roboczych od ich wykrycia, nie później niż w ostatnim dniu trwania okresu gwarancji na reklamowany towar.
- Jeśli Kupujący reklamuje braki lub wady towaru, nie może go nadal używać. W szczególnie uzasadnionych wypadkach CECHO sp. z o.o. może poddać inspekcji reklamowany towar w siedzibie Kupującego. Kupujący nie jest uprawniony do zwrotu zareklamowanego towaru firmie CECHO sp. z o. o. bez pisemnej zgody CECHO sp. z o.o.
- Wszelkie reklamacje ze strony Kupującego zostaną odrzucone, jeśli:
a) Dostarczone towary były transportowane, magazynowane lub/i używane niewłaściwie lub niezgodnie z przeznaczeniem;
b) Kupujący nie poinformował CECHO sp. z o. o. o zaistniałej szkodzie (domniemanej wadzie) w sposób przewidziany powyżej lub poza terminem przewidzianym powyżej;
c) Kupujący nie zastosuje się lub zrobi to niewłaściwie, lub z opóźnieniem, do swoich zobowiązań wobec CECHO sp. z o. o. wymienionych w zapisach niniejszego regulaminu lub innych umowach łączących go z CECHO sp. z o.o.
- Wszelkie rekomendacje i porady dawane Kupującemu przez CECHO sp. z o.o. czynione są w dobrej wierze, ale nie wiążą się z przyjmowaniem jakichkolwiek zobowiązań przez CECHO sp. z o.o.
- W każdym przypadku podstawą rozpoznania reklamacji przez CECHO sp. z o. o. jest sporządzenie protokołu reklamacyjnego lub za pomocą formularza reklamacyjnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej reklamowanej wady, niezwłocznie po zgłoszeniu reklamacji przez Kupującego.
- CECHO sp. z o. o. jest zobowiązany rozpoznać reklamację i powiadomić Kupującego o sposobie jej załatwienia w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Jeżeli Kupujący nie dopełni obowiązków reklamacyjnych, wskazany termin rozpoznania reklamacji zostanie wydłużony o termin, w którym Kupujący uzupełni/dopełni brakujące obowiązki reklamacyjne. Jeżeli rozpoznanie reklamacji uzależnione jest od decyzji producenta towaru lub komponentu, do czasu rozpoznania reklamacji nie wlicza się czasu oczekiwania na wydanie opinii przez producenta.
- W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną CECHO Sp. z o. o. może według swego uznania wymienić towar na wolny od wad, obniżyć cenę reklamowanego towaru, usunąć wady powstałe w zastosowanym towarze lub zwrócić równowartość ceny, jaką Kupujący uprzednio zapłacił za reklamowany towar. Załatwienie reklamacji w wyżej opisany sposób wyklucza możliwość domagania się przez Kupującego dalszych rekompensat.
- CECHO sp. z o. o. na prawo wstrzymać się wobec Kupującego z realizacją jego roszczeń z tytułu reklamacji do czasu uregulowania wobec CECHO sp. z o.o. przez Kupującego wszelkich zaległych należności.
- Akceptując niniejsza procedurę reklamacyjną, Kupujący rezygnuje z korzystania z prawa potrącenia swoich roszczeń.
§ 7 Rozwiązanie umowy
- CECHO Sp. z o. o. jest uprawniona:
a) jeśli faktura, albo jej część nie zostanie zapłacona przez Kupującego w terminie;
b) termin opóźnienia zapłaty wynosi co najmniej 21 dni;
c) Kupujący nie stosuje się do wezwań CECHO sp. z o. o.;
d) Kupujący niewłaściwie wywiązuje się z jakichkolwiek innych zobowiązań względem CECHO sp. z o.o. wynikających z umów łączących go z CECHO sp. z o.o. oraz z warunków określonych niniejszym regulaminem;
e) jeśli złożony został wniosek o upadłość Kupującego lub o otwarcie postępowania układowego, lub jego likwidacji albo przejęcia;
bez zawiadomienia odłożyć wykonanie wszelkich zamówień lub zerwać wszelkie umowy zawarte z Kupującym ze skutkiem natychmiastowym, bez konieczności stosowania żadnych wezwań oraz żądać natychmiastowej zapłaty wszystkich należności, łącznie z tymi, których termin płatności jeszcze nie upłynął.
- Przy ww. rozwiązaniu umowy CECHO Sp. z o. o. będzie miał prawo wejść na teren Kupującego w celu odebrania wszystkich dostarczonych wcześniej towarów, zaś Kupujący zobowiązuje się udzielić mu w tym zakresie wszelkiej pomocy.
§ 8 Tajemnica handlowa
Kupujący, bez pisemnej zgody CECHO sp. z o.o. nie będzie przekazywał wiedzy, ofert, rysunków, cenników i informacji zdobytych w wyniku kontaktów handlowych z CECHO sp. z o.o..
§ 9 Ochrona danych osobowych oraz elektroniczna informacja handlowa
1. Akceptując niniejsze OWS, Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie przez CECHO sp. z o.o. podanych przez siebie danych osobowych Kupującemu przysługują wszelkie uprawnienia wynikające z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. - Dz.U. z 2014, poz. 1182 ze zm.), w szczególności ma on prawo wglądu we własne dane.
2. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. - Dz.U. z 2013, poz. 1422 ze zm.) Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie przez CECHO sp. z o.o. (lub przez inny podmiot działający na zlecenie Cecho Sp. z o.o.) drogą elektroniczną na podany przez Kupującego adres e-mail wiadomości i informacji o charakterze handlowym, na zasadach określonych przepisami niniejszej ustawy.
§ 10 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią umowy sprzedaży a niniejszym regulaminem, w pierwszej kolejności zastosowanie mają postanowienia umowy.
- W przypadku nieważności niektórych postanowień OWS wskutek wprowadzenia odmiennych regulacji ustawowych, pozostałe postanowienia nie tracą swojej ważności.
- Z wyjątkiem zamówień, wszelkie oświadczenia, zawiadomienia oraz zgłoszenia CECHO sp. z o.o. oraz Kupującego związane z realizacją zamówień muszą być dokonane wyłącznie w formie pisemnej lub mailowej. Z zastrzeżeniem powyższego, zawiadomienia, oświadczenia oraz zgłoszenia dokonane w innej formie nie mają charakteru wiążącego.
- Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia CECHO sp. z o. o.:
a) o każdorazowej zmianie swojej siedziby lub miejsca zamieszkania i adresu dla doręczeń korespondencji. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy wskazane w zamówieniu lub też w podpisanych umowach partnerskich lub innych porozumieniach handlowych, uważane są za skuteczne.
- Zmiany umowy sprzedaży lub postanowień OWS wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- CECHO sp. z o. o. i Kupujący będą dążyć do polubownego załatwienie wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonaniem umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy, do rozstrzygnięcia sporu będzie Sąd właściwy dla miejsca siedziby CECHO sp. z o.o.
Zarząd CECHO sp. z o.o. /-/
>> Załącznik1 / na dzień 2018-05-04/ <<
A. Dane teleadresowe CECHO sp. z o.o.
CECHO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Generała Mieczysława Boruty-Spiechowicza 27
43-300 Bielsko-Biała
biuro@cecho.pl www.cecho.pl
tel +48 507 651 274; +48 692 943 742; +48 33 825 04 8
B. Formy kontaktu z CECHO sp. z o.o.
c) telefonicznie na jeden z numerów: +48 507 651 274; +48 692 943 742; +48 33 825 04 8
d) osobiście w siedzibie CECHO sp. z o.o. lub upoważnionemu przedstawicielowi CECHO sp. z o o.o. /patrz poniżej/ – zawsze pisemnie;
C. Czas przyjmowania zamówień:
w dniach: od poniedziałku do piątku;
w godzinach: od 8:00 do 16:00;
D. Terminy zgłaszania reklamacji:
a) 24 godziny – niekompletność lub błędny załadunek;
b) 12 godzin – uszkodzenia i szkody wynikłe w czasie transportu;
E. Konta bankowe CECHO sp. z o.o.
50 1950 0001 2006 0060 2847 0002
F. Przesyłki standardowe z CECHO sp. z o.o. – charakterystyka, tabela opłat
Maksymalny ciężar
|
Maksymalne wymiary
BxLxH/wysokość/ |
Firma kurierska |
Cena 1 paczki
zł netto |
31,5 kg |
50x50x50 |
UPS |
16,00 |
50,0 kg |
50x50x50 |
UPS |
70,00 |
600 kg |
120x80x1700 |
DHL, ROHLIG SUUS, Raben |
150 |
1200 kg |
1200x800x2000 |
Raben, JAS |
250 |
G. Upoważnieni przedstawiciele CECHO sp. z o.o.
Dariusz Skwarek tel. +48 692 943 742 email:
dskwarek@cecho.pl
Tomasz Żyrek tel. +48 507 651 274 emil:
tzyrek@cecho.pl
>> Koniec Załącznika 1 <<